התקשרו אלינו בכל שעה 08-859-8111

אנרגיה ירוקה- מה יש לישראל להציע?

נושא גזי החממה שעל הפרק נכנס ומעמיק אל תוך המודעות שלנו ככל שאנו יודעים יותר על הנזקים שהוא גורם לכדור הארץ ואת ההשלכות המסוכנות שהוא מביא איתו. היום כבר יודעים: התהליכים ששימשו אותנו עד היום להפקת אנרגיה באמצעות דלק, פחם וגז הם תהליכים שמגבירים את אפקט החממה שהשלכותיו כוללות חימום של כדור הארץ, זיהום אויר ואף פגיעה בבריאותנו. האלטרנטיבה השפויה לכל הזיהום הזה הוא מעבר לשימוש באנרגיה ירוקה.

חברות ישראליות פועלות בעולם

חוקרים בכל העולם מחפשים כבר מספר שנים פתרונות ותחלופה ליצירת אנרגיה מזהמת וגם בישראל נעשים מאמצים, מחקר ופיתוח. ישראל היא אחת מתוך 36 מדינות המתחייבות לקחת חלק באמנה שמטרתה לצמצם יצור של גזי חממה. האלטרנטיבה לחשמל המזהם היא ייצור אנרגיה ירוקה שאינה מזהמת את הסביבה הטבעית. יתרון נוסף: ייצור האנרגיה הירוקה מתפתח וכתוצאה מכך גם מוזל והופך למשתלם יותר. חברות ישראליות של אנרגיה ירוקה היו שמחות לפעול יותר בישראל אך המצב כרגע הוא כזה שהן פועלות בשוק העולמי בארה”ב, אירופה ואפילו באפריקה. גם שם כבר זיהו את היתרונות הגדולים של ייצור חשמל באמצעות אנרגיית השמש על פני הדלקים היקרים שגורמים לזיהום הסביבה. בחברת תמוז אנרגיה כבר הבינו ששוק התעשייה מוציא כסף רב על אנרגיה ובעזרת ניתוח הצרכים של שוק זה פיתחו אבטיפוס של מערכות חום לתעשייה המגיע ממתקנים סולאריים אותם ניתן להציב על גגות. יתרון גדול נוסף הוא שהאנרגיה הסולארית אף זולה יותר בשימוש מצטבר. בנובמבר הזה החברה אף משתתפת בתערוכת אנרגיה ירוקה בסין. לדבריו של שי בינימיני, אחד מיזמי החברה כדי ליישם את התובנות בארץ ולעבור לאנרגיה סולארית נשאר רק לחכות לרגולציה שתסדיר את המעבר לשימוש באנרגיה ירוקה ותאפשר לנו אנרגיה חכמה, זולה יותר ששומרת על הסביבה.  

שוק צומח בעולם

עופר צדקה מנכ”ל Sol View מעלה נקודה חשובה נוספת: מדינות שמעודדות שימוש באנרגיה ירוקה מרוויחות בסופו של דבר תוספת לכלכלה ואנרגיה מגוונת לאורך תקופה ארוכה. לדבריה של עדי בוקובזה, מנהלת ענף קלינטק במכון הייצוא, מדינות באירופה ובארה”ב כבר קראו נכון את התמונה ושם יש תחרות של חברות האנרגיה על ליבו של הצרכן. אז למה לא בישראל? עופר צדקה חושב שמישהו פשוט צריך להרים את הכפפה.

חלוצים בתחום הביו דיזל

חברת טראנס- ביודיזל שיושבת בשפרעם חלוצה בתחום ייצור דלקי ביודיזל שמהווים תחליף בעל פוטנציאל לדלקים ממקור נפט. הדלק הביולוגי מיוצר משמנים צמחיים או שומן מי החי שאינם ראויים למאכל. בין השמנים הצמחיים שהמשמשים ליצור ביו דיזל נמצאים הסויה, תירס, קנולה ואחרים. הבשורה הגדולה יותר שאף ניתן למחזר שמני טיגון ולמכור אותם במחיר מוזל יותר וכך להציל את הסביבה פעמיים.