התקשרו אלינו בכל שעה 08-859-8111

מנותקים מהחשמל? אלטרנטיבות מהערבה

חשמל הפך לחלק כל כך בלתי נפרד מחיינו עד שאנו רואים בו כדבר מובן מאליו, אנו עושים בו המון שימושים שונים ביום יום כמו תאורה, בישול, הטענת המכשיר הסלולרי והמחשב הנייד ואל לנו לשכוח את השימושים ההרבים שמאפשרים את קיום התעשיה, החקלאות, התקשורת ועוד.

כך שקיים קונצנזוס בדבר הצורך בחשמל בכל מקום שבו חיים בני אדם אך גם בישראל של 2015 יש אזורים המנותקים מרשת החשמל הארצית. כדוגמת חלקים מהנגב. שם, באזורים שאליהם רשת החשמל אינה מגיעה בדרך קבע, ושלא כמו אזור השרון שסבל מניתוקים מרשת החשמל בסערה האחרונה, לא מתלוננים על הניתוק (הקבוע) אלא מחפשים פתרונות כדוגמת המכון ללימודי סביבה בקיבוץ קטורה שבנגב.

חידושים בקיבוץ קטורה

בשיתוף פעולה של החברה לאנרגיות מתחדשות אילת- אילות, חברת ההשקעות הון – טבע והמשרד לשיתוף פעולה אזורי נפתח לאחרונה במכון ערבה ללימודי הסביבה שבקיבוץ קטורה הדרומי מרכז המדגים טכנולוגיות שמטרתן לתת אלטרנטיבה לאלו שאינם מחוברים לרשת החשמל. המרכז נותן במה לחברות טכנולוגיה ישראליות המפתחות אלטרנטיבות לרשת החשמל. בין הטכנולוגיות המוצגות במרכז ניתן למצוא:

תנור בישול סולארי

יכול להחליף את הבישול באש בה מרבים להשתמש באזורים ללא רשת חשמל. האש כרוכה בשריפת עצים ובהכרח בזיהום האויר. התנור הסולארי תלוי בחום השמש ובתנאים מתאימים ניתן להכין סיר אורז תוך שעה ולהרתיח מים לקפה תוך רבע שעה.

סיר המייצר חשמל

בזמן הבישול האש פולטת חום שבה ניתן להשתמש ליצירת חשמל שיכול לשמש לשימושים שונים כמו תאורה, הטענת סלולרי ועוד.

מערכת בקרה

מעבדת ושולחת אל הלקוח נתוני אנרגיה בזמן אמת (זמן השימוש), מנהלת את התחזוקה ומזהה תקלות.


מה המשמעות של אנרגיות מתחדשות?

שימוש באתני הטבע כדוגמת השמש, המים והרוח ורתימת התהליכים הטבעיים שלהם לצורכי יצירת אנרגיה חשמלית הוא שימוש שאינו מבזבז משאבי טבעיים כמו עצים ואינו פוגע בסביבה בניגוד לשריפת דלקים שגורמים לאפקט החממה של כדור הארץ. בימינו כשהטכנולוגיות משתכללות והופכות זמינות יותר הופך שימוש זה לאפשרי ואף לאידאלי באזורים המנותקים מרשת החשמל.